ח"כ אשר נגד ראשי הרשויות: "חותרים תחת בסיס התפקיד"

    אסתי פלד 1 Comment on ח"כ אשר נגד ראשי הרשויות: "חותרים תחת בסיס התפקיד"

    ח"כ יעקב אשר ב'קול חי' על מכתב ראשי הרשויות: "על סמך מה הוציאו את זה? הם לא בדקו איתנו על מה מדובר, קראו כותרות ויצאו במכתב. זה לא רציני, חתמו שם 40 ראשי רשויות ערביות, אתה מכיר תלמוד תורה שהולך לעבור לכפר קאסם?"

    צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת הפנים, שוחח הערב (שני) עם גואל ועקנין במהדורה המרכזית והביע את זעמו על מכתב ראשי הרשויות ביחס לתקצוב מוסדות החינוך החרדים.

    "הם חותרים תחת הבסיס של מה שנקרא ראש עיר", אמר אשר. "ראש עיר הוא האבא של כל העיר. הוא לא יכול לתת עדיפות לילדים מסוג מסוים. כשאני הייתי ראש עיר בבני ברק, וגם כיום יש ציבור חילוני בעיר הזאת. אני טיפחתי את כל מוסדות החינוך שלהם. טיפלתי בבית הספר שלהם, ביה"ס החילוני היחיד וננתי לו מעבר למה שצריך. נתתי למיעוט את כל הזכויות שלו. עשינו עבודות פיתוח בפרדס כץ".

    "על סמך מה הם הוציאו את המכתב הזה?", הוסיף ותהה "הם לא בדקו איתנו על מה מדובר. הם קראו את מה שכתב על ההסכמים ויצאו במכתב כזה. ההוכחה שזה לא רציני שחתמו שם 40 ראשי רשויות ערביות, אתה מכיר תלמוד תורה שהולך לעבור לכפר קאסם?" 

    "פגשתי את ביבס, אמרתי לו למה לא באת לדבר איתנו?. תחשוב שמכתב כזה היה יוצא על מגזר אחר, השמים היו נופלים", הוסיף עוד אשר. "לא ביקשנו להעלות את זה למאה אחוז, תנו לנו את ה-75% שמגיע לנו".

    הוא התייחס להתבטאותו של יו"ר דגל התורה באשר לשיתוף הפעולה עם אותם ראשי רשויות בבחירות הקרובות: "אם הם יוצאים בכזה מכתב ובאלה התבטאויות ברור שניקח את זה בחשבון לקראת הבחירות המקומיות. זה לא איום. אתה לא הולך לשותפות עם מי שעושה נגדך דברים כאלה וחושב שהילדים שלך לא שווים כמו כולם".

    על משבר הדרכונים: "היום קיימנו דיון בוועדה בנושא הזה. יש מחדלים גדולים שנעשו ודברים אחרים שהיו צריכים להיעשות ולא נעשו. יש פה גם עניינים תפעוליים שנחשפו בישיבה. לא יכול להיות שאנשים יחכו לדרכון שישה חודשים. הודעתי למשרד הפנים שתהיה ישיבת מעקב".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לזעום זה טוב, כבודו הזכיר במקומות שונים שאין ילד וחצי ילד. אז גם אין קלינאית וחצי קלינאית, ואין מרפאה בעיסוק וחצי מרפאה בעיסוק. ובכל זאת כבודו מקדם מהלך לפיו בנות שלמדו חינוך בסמינר ישלימו במסגרת הסמינר כמה קורסים ויהפכו לקלינאיות/מרפאות בעיסוק.
      נשות חינוך + כמה קורסים בשפה = גננות שילוב / הוראה מתקנת. רוצים לתת מענה יותר הולם לילדים הזקוקים לכך? תנו הכשרה מקצועית יותר לגננות השילוב, תנו להם הדרכה של קל"ת, רב"ע לאורך השנה ותנו להם תקציבים לציוד איכותי!!! שלא יאלצו לרכוש ציוד מכספן הפרטי [ג"ש הן התקציב הלא מוכר של משה"ח]